8 клас
2020-2021 навчальний рік
Урок № 33
Дата: 12.01.21р.
Тема: Закон Кулона.
Важливо:
міліКулон: мКл = 0,001 Кл
мікроКулон: мкКл = 0,000001Кл
наноКулон: нКл = 0,000000001Кл
Приклади розв'язування задач
№1. Дві однаково заряджені порошинки перебувають на
відстані 3мм одна від одної та взаємодіють із силою 4 мН. Визначте заряд кожної порошинки
№2. Два точкові заряди 40 нКл і -20
нКл взаємодіють з силою 2 мН. Знайдіть відстань між зарядами.
№3.Дві невеликі кульки,
розташовані на відстані 18 см одна від одної у вакуумі, мають рівні негативні
заряди і взаємодіють між собою із силою 16 мН. Скільки надлишкових електронів є на
кожній кульці?
Пропоную переглянути:
Домашнє завдання
1). вивчити §22;
2). законспектувати п.3, ст. 121;
3). три приклади розв'язаних задач в блозі переписати в зошит.
3). розв'язати: впр. 22, №4.
Урок № 32
Дата: 11.01.21р.
Тема: Електричний заряд.
Електрична взаємодія. Електричне поле.
План
1. Електричний заряд.
2. Основні властивості електричного заряду.
3. Електризація.
4.Силові лінії електричного поля (рис. 20.5, а,б,в,г).
5. Механізм електризації тертям.
6. Будова та принцип дії електроскопа (рис.21.7)
Пропоную переглянути:
Домашнє завдання:
1. вивч.§19 - 21.
2. виконати конспект за планом.
Урок № 28
Дата: 21.12.20р. - 8-А кл.
22.12.20р. - 8-А, 8-Б, 8-В кл.
Тема: Усне опитування з теми: "Теплові двигуни. Теплоенергетика."
План
1. Що таке тепловий двигун? Які він має складові частини?
2. Принцип дії теплового двигуна.
3. Які основні види втрат енергії в теплових двигунах?
4. ККД. Чому ККД завжди менший від 100%?
5. Такти роботи двигуна внутрішнього згорання (ДВЗ). Назвіть процеси, що відбуваються під час кожного з них.
6. Що в ДВЗ слугує нагрівником? робочим тілом? холодильником?
7. Як тепові двигуни завдають шкоди довкіллю?
8. Що таке альтернативні джерела енергії? Назвіть їх типи.
9. Приведіть приклади енергозбережувальних технологій.
Домашнє завдання: повторити §16-18.
Урок № 26
Дата: 07.12.20р - 8-А кл.
Тема: Розв'язування задач. Підготовка до
самостійної роботи.
Домашнє завдання: повторити §15-18 ; розв'язати задачі: ст.97, № 8,10,13, 17 (за підручником).
Пропоную переглянути розв'язування
Урок №14
Дата: 20.10.2020р.- 8-А, 8-Б, 8-Вкл.
Запрошення на відеоконференції:
8-А клас
Тема: Урок фізики в 8-А класі
Время: 20 окт 2020 11:55 PM Киев
Идентификатор конференции: 464 896 8480
Код доступа: 1234
8-В клас
Тема: Урок фізики в 8-В класі
Время: 20 окт 2020 12:50 PM Киев
Идентификатор конференции: 464 896 8480
Код доступа: 1234
8-Б клас
Тема: Урок фізики в 8-Б класі
Время: 20 окт 2020 01:40 PM Киев
Идентификатор конференции: 464 896 8480
Код доступа: 1234
Тема: Наукова конференція: "Наноматеріали та рідкі кристали "
Домашнє завдання:
1. повт.§10.
2. впр.10, №1,2,3,4,7 (письмово в зошиті)
3. Виростити кристал в домашніх умовах ( термін виконання - 2 тижні). Фотографію кристалу розмістити в Google Classroom.
Пропоную переглянути: Рекомендації по вирощуванню кристалів:
Урок №14
Дата: 19.10.2020р.- 8-А, 8-Б, 8-Вкл.
Запрошення на відеоконференції:
Урок фізики в 8-В класі
Время: 19 окт 2020 10:05 AM Киев
Идентификатор конференции: 869 8220 8699
Код доступа: 1234
Время: 19 окт 2020 10:05 AM Киев
Идентификатор конференции: 869 8220 8699
Код доступа: 1234
Урок фізики в 8-Б класі
Время: 19 окт 2020 11:00 AM Киев
Идентификатор конференции: 827 9661 7594
Код доступа: 1234
Урок фізики в в 8-А класі
Время: 19 окт 2020 11:55 AM Киев
Идентификатор конференции: 464 896 8480
Код доступа: 1234
Тема: Агрегатні стани речовини.Кристалічні та аморфні тіла. Наноматеріали.
Пропоную переглянути:
План уроку
1. Фізичні властивості твердих тіл.
2. Кристалічні тіла.
3. Аморфні тіла.
4. Фізичні властивості рідин.
5. Пояснення фізичних властивостей газів.
6. Наноматеріали та перспективи їх застосування.
Домашнє завдання:
1. §10.
2. Скласти конспект за планом (в зошиті)
3. Підготувати одне з двох запропонованих творчих завдань:
- "Рідкі кристали та їх використання"
- "Наноматеріали та перспективи їх використання"
Захист творчих завдань відбудеться в режимі відеоконференції 20.10.20.
Пропоную переглянути:
🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅🔅
2019-2020 навчальний рік
Урок №7
Дата: 25.05. 2020р. - 8-А, 8-Б, 8-В кл.
Тема: Підсумковий
урок з теми: "Робота
і потужність електричного струму. Електричний струм в різних середовищах"
План уроку
І. Творчі повідомлення з теми: "Електричний струм в
газах. Види газового розряду." (теми дивіться у домашньому завданні попереднього уроку №6)
ІІ. Усне опитування:
1. Закон Ома.
2. Формули для роботи і потужності електричного струму. Одиниці
вимірювання цих величин в системі СІ.
3. Закон Джоуля - Ленца.
4. Коротке замикання. Запобіжники.
5. Які заряджені частинки є носіями електричного струму
в:
- металах,
- електролітах,
- газах?
6. Що таке електроліз?
7. Закон Фарадея.
8. Застосування електролізу.
Дата: 18.05.20 - 8-А, 8-Б, 8-Вкл.
Тема: Контрольна
робота з теми "Робота і потужність електричного струму. Електричний струм
в різних середовищах"
Домашнє завдання: за §20 та інтернетджерелами підготувати творче завдання за темою "Види самостійних газових
розрядів"
Тема
|
Порядковий номер
учня в класному
журналі
|
Іскровий розряд
|
1-5
|
Правила безпеки під час грози з блискавкою
|
6-10
|
Коронний газовий розряд
|
11-15
|
Дуговий газовий розряд
|
16-20
|
Тліючий газовий розряд
|
21- 25
|
"Вогні святого Ельма"
|
26-29
|
1. Підготувати виступ за відповідною темою
на 1-1,5 хв.
Урок №5
Дата: 04.05.20р. - 8-А, 8-Б, 8-Вкл.
Тема: Електричний струм в електролітах. Застосування
електролізу.
План
1. Електроліти.
2. Електролітична дисоціація.
3. Електроліз (рис.37.4)
4. Закони Фарадея.
5. Застосування електролізу:рафінування, гальванопластика, гальваностегія.
Приклади роз'язування задач.
Домашнє завдання: 1.вивчити § 37,38 ; скласти опорний конспект за планом.
2. Впр. 37, № 4,5.
Пропоную переглянути:
Урок 4
Дата: 27.04.20 -
8-А, 8-Б, 8-В кл.
Лабораторна робота №4 «Дослідження електричного кола з послідовним
з’єднанням провідників».
Мета роботи: перевірити виконання законів послідовного з’єднання
провідників.
Обладнання:
1. Джерело струму.
2. Амперметр.
3. Вольтметр.
4. Резистор.
5. Електрична лампочка.
6. Ключ.
7. З’єднувальні провідники.
Вказівки
до роботи:
1. Повторіть § 31
2.Ознайомтесь за
підручником з матеріалом до лабораторної роботи ст. 168-169.
3.Увага! Всі кроки
роботи, схеми, числові результати беремо з відео:
Хід роботи
Дослід 1.
1. Накресліть схему електричного кола №1, що складається з
послідовно з’єднаних резистора, лампочки, джерела живлення, амперметра та
ключа.
2. Запишіть ціну поділки амперметра та вольтметра (беремо з
відео).
3.
Розглядаємо зібране електричне коло на відео до уроку. Фіксуємо покази
амперметра між електричною лампочкою та ключем, що відповідає значенню I1.
4.
Накресліть в зошиті таблицю, в яку будуть вноситися дані дистанційної
лабораторної роботи. Записуємо в неї перше відоме значення I1.
Таблиця 1
І1,
А
|
І2,
А
|
І, А
|
Висновок
|
0,3
|
0,3
|
0,3
|
5. Виконайте креслення електричного кола №2 (беремо з відео).
6.
Розглядаємо зібране електричне коло на відео до уроку. Фіксуємо покази
амперметра між джерелом живлення та резистором, що відповідає значенню I2 та заносимо до таблиці
7. Розглядаємо електричне коло №3 на відео до уроку (крок 7). Фіксуємо покази
амперметра між джерелом живлення та ключем, що відповідає значенню I. Заносимо
силу струму до таблиці.
8.
Проаналізувавши силу струму I1, I2, I, запишіть висновок.
Чи справджується закон послідовного з’єднання провідників для сили струму?
Дослід 2
9. Тепер перевіряємо закон
послідовного з’єднання провідників для електричної напруги. Накресліть електричну схему для вимірювання напруги на
лампочці (крок 9 з відео).
10. Накресліть електричну схему для вимірювання напруги на
резисторі.
11. Накресліть електричну схему для вимірювання напруги
одночасно на резисторі та лампочці.
12.
Підготуйте таблицю №2 для запису даних з досліду 2.
Таблиця 2
U1, В
|
U2,
В
|
U,
В
|
(U1 + U2), В
|
Висновок
|
1,4
|
1
|
2,4
|
13.
Вносимо в таблицю дані (беремо з відео).
Опрацювання
результатів експерименту
14.
Використовуючи дані з першого та другого дослідів, обчислюємо опори електричної
лампочки, резистора та загальний опір цієї ділянки кола. Для обчислення
використовуємо закон Ома. Дані заносимо в таблицю №3. Записуємо в таблицю
висновок зроблений на основі цих даних.
Таблиця 3
R1, Ом
|
R2, Ом
|
R, Ом
|
(R1+R2), Ом
|
Висновок
|
Зробіть загальний висновок до даної лабораторної роботи по
послідовному з’єднанні провідників та запишіть в зошит.
Домашнє завдання: Оформити звіт роботи на подвійних аркушах та надіслати на електронну адресу вчителя до 01.05.20.
Підпишіть прізвище, ім'я, клас на полях кожної сторінки.
Підпишіть прізвище, ім'я, клас на полях кожної сторінки.
Дата: 27.04.20 - 8-А, 8-Б, 8-В кл.
Лабораторна робота № 5
Тема. Дослідження електричного кола з паралельним
з’єднанням провідників.
Мета: експериментально перевірити, що сила струму в нерозгалуженій частині кола дорівнює сумі сил струмів у відгалуженнях; довести, що загальний опір провідників,
з’єднаних паралельно, менший за опір кожного з них.
Обладнання: джерело струму, вольтметр, амперметр,
ключ, дві електричні лампи на підставках, з’єднувальні проводи.
Вказівки до роботи:
Повторіть § 32
Ознайомтесь за
підручником з матеріалом до лабораторної роботи ст. 177-178.
Увага!
Всі кроки роботи, схеми, числові результати
беремо з відео:
Хід
роботи.
1.Запишіть ціну поділок
амперметра і вольтметра.
2.Накресліть схему електричного кола (крок 2), що містить дві
паралельно з’єднані лампи, які через ключ з’єднані з джерелом струму.
Результати вимірювань відразу заносьте до таблиці.
Таблиця
результатів і обчислень. (крок 3)
І, А
|
І1, А
|
І2, А
|
U, В
|
R1, Ом
|
R2, Ом
|
R, Ом
|
1. Зберіть електричне коло за накресленою
вами схемою. С
2. Виміряйте силу струму I, що проходить у нерозгалуженій час-
тині кола, потім силу струму I1 , який тече в лампі 1, та силу
струму I2, який тече в лампі 2.
3. Виміряйте напругу U
на лампах.
4. Накресліть схеми електричних кіл (крок 4, крок 6)
Опрацювання результатів експерименту (крок 8)
Використовуючи результати вимірювань,
обчисліть опір спіралі
лампи 1 ( R1 ) і лампи 2 ( R2 ), а також
опір ділянки кола, що містить обидві лампи (R).
Обчиліть
опір за обома формулами. Якщо ви не зробили помилки, то значення для R повинні
бути однаковими або приблизно однаковими.
Аналіз експерименту та його результатів (крок 9)
Проаналізувавши експеримент і його
результати, зробіть висновок,
у якому зазначте:
які співвідношення для паралельно
з’єднаних провідників ви перевіряли та які результати отримали;
Домашнє завдання: Оформити звіт роботи на подвійних аркушах та надіслати на електронну адресу вчителя до 01.05.20.
Підпишіть прізвище, ім'я, клас на полях кожної сторінки.
Підпишіть прізвище, ім'я, клас на полях кожної сторінки.
Урок 3
Дата: 13.04.20 - 8-А, 8-Б, 8-В кл.
Тема уроку: Теплова дія електричного струму.
Закон Джоуля - Ленца.
План
1. Чому провідник нагрівається при проходженні в ньому
електричного струму?
2. Закон Джоуля - Ленца.
3. Електронагрівальні пристрої.
4. Коротке замикання. Запобіжники.
Головне в темі:
Проходження струму завжди супроводжується виділенням
теплоти.
Нагрівання провідників пояснюють тим, що в металах вільні електрони, переміщуючись під дією електричного поля, взаємодіють з іонами кристалічних ґраток і передають їм
свою енергію. Внутрішня енергія провідника збільшується за
рахунок роботи електричного струму, завдяки чому виникає тепловий ефект.
Нагріваються не лише металеві провідники, але й рідини і гази, коли через
них проходить електричний струм.
Коротким замиканням ділянки кола називають з'єднання її провідником
з дуже малим опором, внаслідок чого відбувається різке збільшення сили струму. Коротке замикання
може виникнути, наприклад, під час ремонту проводки під струмом або в разі
випадкового перетину оголених проводів.
В
електричну мережу включають запобіжники.
Їх
призначення: відразу вимкнути лінію, якщо сила струму стане
більшою за норму.
Автоматичний запобіжник призначений для
захисту кабелів, проводів і споживачів від перевантаження і короткого замикання, виконує одночасно функції захисту і управління.
Домашнє завдання
1. Вивчити § 34,35.
Скласти опорний конспект (в зошиті).
2. Розв'язати задачі: впр. 34, №2; №16.23 (в зошиті).
3. Написати творче повідомлення "Будова та історія винайдення лампи накалювання" (в зошиті).
4. Експериментальне завдання (ст. 194) виконати за зразком
п.4 (ст. 192, "Учимося розв'язувати задачі"). Завдання слід оформити на подвійному аркуші та надіслати на мою електронну адресу до18.04.20р.
До виконання цього завдання залучіть батьків.
Ніяких електричних приладів в мережу не слід вмикати. Зробіть теоретичні розрахунки за зразком.
2. Розв'язати задачі: впр. 34, №2; №16.23 (в зошиті).
3. Написати творче повідомлення "Будова та історія винайдення лампи накалювання" (в зошиті).
4. Експериментальне завдання (ст. 194) виконати за зразком
п.4 (ст. 192, "Учимося розв'язувати задачі"). Завдання слід оформити на подвійному аркуші та надіслати на мою електронну адресу до18.04.20р.
До виконання цього завдання залучіть батьків.
Ніяких електричних приладів в мережу не слід вмикати. Зробіть теоретичні розрахунки за зразком.
Пропоную переглянути:
Урок 2.
Дата: 06.04.20 -
8-А, 8-Б, 8-В кл.
Тема: Робота і потужність електричного струму.
План
1. Робота електричного струму. Одиниці вимірювання роботи
(СІ).
2. Потужність струму та одиниці її вимірювання.
3. Електролічильник та його покази.
4.Фактична та номінальна потужність.
Головне в темі:
1. Робота струму: 𝑨=𝑼𝑰𝒕 Дж= В∙ А∙ с
2. Потужність струму:
𝑷=𝑼𝑰 Вт= В∙А
3. Електролічильник
– це прилад для прямого вимірювання
роботи струму
1 кВт∙год=1000Джс∙3600
с=3600000 Дж
Кратні одиниці потужності:
кіловат (1 кВт = 103 Вт)
мегават (1 МВт = 106 Вт)
гігават (1 ГВт = 109 Вт)
4.Вимірюючи потужність струму в
споживачі, ми визначаємо його фактичну потужність. Потужність, яку
зазначено в паспорті електропристрою (або на пристрої), називають номінальною
потужністю.
Домашнє завдання:
1. Вивчити §33.
2. Переписати
опорний конспект в зошит ("Головне в темі")
3. Розв'язати задачі:
ст.184, впр.33, №2,3 (в зошиті)
4. Виконати
експериментальне завдання (ст. 185).
Покази домашнього електролічильника за тиждень
запишіть у вигляді таблиці.Побудуйте графік: по
вертикальній осі відкладіть величину спожитої електроенергії, а по
горизонтальній осі - день тижня). Результати вимірювань і обчислень та графік
споживання електроенергії оформіть на подвійних аркушах та надішліть на мою електронну адресу до10.04.20р.
Пропоную переглянути:
Урок 1
Дата: 30.03.2020 - 8-А, 8-Б, 8-В кл.
Тема уроку : Послідовне і паралельне з'єднання провідників
1.Послідовне з'єднання
З’єднання приладів називається послідовним, якщо струм з
першого приладу переходить у другий, з другого – в третій і т.д. або якщо
кінець одного приладу з’єднується з початком іншого і т.д.
При послідовному з'єднанні провідників сила струму у всіх
провідниках однакова:
За законом Ома, напруги U1 і U2 на провідниках рівні
U1 = IR1, U2 = IR2.
|
Загальна напруга U на
обох провідниках дорівнює сумі напруги U1 і U2:
U = U1 + U2 = I(R1 + R2) = IR,
|
де R –
електричний опір всього кола. Звідси слідує:
|
При послідовному
з'єднанні повний опір кола дорівнює сумі опорів окремих провідників.
Недоліки послідовного з'єднання : У
послідовному колі кожен складник (наприклад лампочка ялинкової гірлянди) має працювати, щоб коло було
робочим. Якщо в послідовному колі виходить з ладу одна лампа, вся схема не
працює
Паралельне з'єднання
З’єднання приладів називається паралельним,
якщо струм розгалужується на декілька окремих струмів, що проходять по
приладах, після чого вони знову зливаються в один, або якщо одні кінці всіх
приладів з’єднані в одну точку та другі кінці всіх приладів також з’єднані в
одну точку.
При паралельному з'єднанні напруга U1 і U2 на обох провідниках однакові:
U1 = U2 = U.
|
Сума струмів I1 + I2 , що
протікають по обох провідниках, дорівнює струму в нерозгалуженому колі:
I = I1 + I2.
|
На підставі закона Ома:
де R –
електричний опір всього кола, отримаємо:
При паралельному з'єднанні провідників
величина, обернена загальному опору кола, дорівнює сумі величин, обернених
опорам паралельно з'єднанних провідників.
Головне в темі:
1. Перепишіть опорний конспект в зошит.
2. Опрацюйте §31, 32
3. Розв'яжіть задачі за збірником: № 15.56;15.65.
Пропоную
переглянути:
https://www.youtube.com/watch?v=rT8XN1XrpXQ
Шановні восьмикласники, результати тестів в формах Google за темою: "Закон Ома. Сила струму. Напруга. Електричний опір. " свідчать, що цей навчальний матеріал ви засвоїли добре. Тож продовжуємо вивчати фізику.
Слідкуйте за посиланнями на сторінці блогу на онлайн- конференції.

















Комментарии
Отправить комментарий